Xteam elektroninė parduotuvė
Pagrindinis > Archyvas > Paskutinis pakilimas arba penkios košmaru pasibaigusios kelionės keltuvais

Naujienos

Paskutinis pakilimas arba penkios košmaru pasibaigusios kelionės keltuvais

2014-04-09

Autorius:xteam.lt

Kadras iš filmo “Užšalę”

Sniego lavinos, traumos slidinėjant - ne vieninteliai pavojai, kurie tyko slidininkų, alpinistų ar kitokias pramogas kalnuose pamėgusių žmonių. Keltuvai- vienas iš įrengimų, be kurio sustotų gyvenimas visuose kalnų kurortuose. Nors kiekvienais metais technologijos tobulėja milžinišku greičiu, tačiau visuomet išlieka rizikos faktorius. Per septynis dešimtmečius, kai žmonės naudojasi keltuvais, įvyko ne vienas skaudus incidentas, nusinešęs šimtus gyvybių. Greičiausiai daugelis esate matę filmą “Užšalę” ( angl. “Frozen”) apie trejetą bičiulių likusių kyboti sustojusio keltuvo kabinoje. Tačiau tikrovėje yra žymiai baisesnių ir skaudesnių istorijų, šalia kurių šis trileris atrodo niekalas.  Štai penketas iš jų.

Baltasis slėnis. Trūkstantys keltuvų trosai- labai retas reiškinys, tačiau yra keletas atvejų kai tokie incidentai baigėsi labai liūdnai ir ne visuomet kalti inžinieriai, statę keltuvus. 1961 metais prancūzų naikintuvas F-84F sparnu užkabino keltuvo „Baltasis slėnis“, jungiančio prancūziškąją Monblano pusę su itališkaja, trosus. Per šį nelaimingą atsitikimą nukrito trys kabinos, žuvo 6 žmonės, o dar 80 beveik parą kybojo ore, kol buvo išlaisvinti. Tuo tarpu lėktuvas smarkiai nenuketėjo ir sėkmingai nusileido. Dar daugiau, naikintuvo pilotas taip ir liko nenubaustas, vėliau pilotavo keleivinį lainerį.

Išgyvenusioji. Neteisingi inžinierių skaičiavimai, eksplotacijos taisyklių pažeidimai, anomalinės oro sąlygos- tai mirtį nešantis aplinkybių sutapimas. 1976 metais Dolomitinėse Alpėse įsikūrusiame italų slidinėjimo kurorte Cavalese nutrūko vieno iš keltuvų trosas. To pasekoje kabina su  44 žmonėmis krito iš 200 aukščio ir dar keletą šimtų metrų čiuožė nuokalne. Šiame pragare išgyveno  tik vienas žmogus- 14-metė italė Alessandra Piovesana.

Reaktyvinė trauka. Nuo šio incidento prabėgus 22 metams, liūdną šlovę pelnęs Cavalese kurortas vėl priminė apie save. 1998 metų vasario 3 dieną amerikiečių naikintuvas, nusileidęs iki draudžiamo aukščio ir virš kurorto skriedamas 870 km/h greičiu, sparnu nupjovė vieno iš keltuvų trosą. Incidento metu žuvo 20 žmonių. Naikintuvas, kaip ir 1961 metais Prancūzijoje, sėkmingai pasiekė netoliese įsikūrusią karinę bazę. Bylos tyrimo metu kaltinimai amerikiečių pilotui Richard J. Ashby ir jo šturmanui Joseph Schweitzer dėl netyčinės žmogžudystės buvo panaikinti. Tokį sprendimą lėmė tai, kad kariškiai naudojosi tariamai pasenusiu žemėlapiu, kuriame nebuvo pažymėti keltuvai.

Ugnies spąstai. Paskutinis dalykas, apie kurį galima pagalvoti žiemą kanuose- tai ugnis. Viena didžiausių nelaimių įvyko 2000 metais lapkričio 11 dieną Austrijoje, Kapruno kurorte. Vienoje iš traukinio-funikulieriaus kabinų dėl šildymo sistemos gedimo kilo gaisras. Avarija atsitiko tuo metu, kai keltuvas su 167 keleiviais paniro į tunelį kalnuose. Per keletą minučių ugnyje gyvi sugė  155 žmonės. Liūdnų pasekmių būtų išvengta, jei nebūtų sugedusi avarinė durų atsidarymo sistema ir keltuve būtų buvę pakankamai ugnies gesinimo priemonių.

Nepakeliama našta. Dar viena skaudi nelaimė Austrijoje įvyko po penkerių metų. 2005-aisiais Retenbacho ledyne, netoli Zeldeno slidinėjimo kurorto, ant vieno iš keltuvų nukrito straigtasparniu skraidintas toną sveriantis statybinis blokas. Trūkus keltuvo trosams, žuvo devyni ir rimtas traumas patyrė dar dešimt žmonių.

Atgal

SAVAITĖS PREKĖS